Jak współpracować z influencerami?

Jak współpracować z influencerami?

Jak współpracować z influencerami

 

Influencer marketing stał się w ciągu kilku lat nowym sposobem komunikacji, który podchwytują marki i firmy.

Trend ten polega na nawiązywaniu partnerstwa z influencerami, dzięki czemu zyskują oni rozgłos i rozpoznawalność, co ułatwia im zwiększenie sprzedaży.

Ten marketing jest powiedział, aby wygenerować jedenaście razy więcej zwrotu z inwestycji niż tradycyjnej reklamy.

Dziennikarze, eksperci, osobistości sieci społecznościowych, blogerzy lub anonimowi, tak wielu ludzi, którzy dzielą się elementami do swojej społeczności przyczyniają się do rozpoznawalności danej marki.

Dlatego ważne jest, abyś Ty i Twoja firma starannie wybierali influencerów i efektywnie z nimi współpracowali.

 

Określ swoje cele i grupę docelową

 

Przed znalezieniem influencera i nawiązaniem z nim współpracy, należy dokładnie przygotować strategię kampanii marketingowej i określić grupę docelową.

Jeśli tego nie zrobisz, wybrany przez Ciebie influencer nie będzie mógł perfekcyjnie wykonywać swojej pracy.

Ponieważ nie będzie wiedział, jakie komunikaty wysyłać i do kogo je kierować.

Należy określić główne cele kampanii, mogą nimi być np.:

  • zwiększenie rozpoznawalności firmy,
  • wzmocnienie jej widoczności w sieciach społecznościowych,
  • generowanie ruchu na stronie internetowej,
  • promowanie popularności produktu lub usługi.

Następnie należy określić grupę docelową, od 15-25-latków po 50-letnie gospodynie domowe i seniorów.

Dzięki temu można wybrać odpowiedniego influencera, którego społeczność odpowiada grupie docelowej firmy lub marki.

Następnie należy ustalić, jaki rodzaj współpracy jest możliwy i na jakich nośnikach.

Menedżer musi zdecydować, na jakiej sieci społecznościowej powinno zostać utworzone to partnerstwo.

Jest ich kilka, z których najbardziej znane to Facebook, Twitter i Instagram.

Partnerstwo to może koncentrować się nie tylko na publikacji artykułów na blogu i postów sponsorowanych na portalach społecznościowych.

Ale także na realizacji różnego rodzaju konkursów lub programów ambasadorskich.

W celu zakomunikowania celów i wyrażenia potrzeb właściciela firmy, niezbędne jest sporządzenie briefu.

Który następnie zostanie przekazany influencerowi w celu zrozumienia jego roli.

 

Zdefiniuj umowę i pozostań w kontakcie

 

Najlepszym sposobem, aby influencer chciał sprzedać firmę lub markę, jest oferowanie produktów lub usług za darmo.

Po nawiązaniu relacji biznesowej należy sporządzić umowę, w której określi się rodzaj wynagrodzenia, jakie otrzyma influencer.

Firma może ustalić opłatę na początku kampanii marketingowej lub na podstawie kliknięć, komentarzy i „polubień” od użytkowników.

Może zdecydować się na zaoferowanie korzyści, takich jak karty podarunkowe i zaproszenia VIP na ekskluzywne wydarzenia.

Firma lub marka musi jednak dbać o utrzymywanie bliskich i długotrwałych relacji z influencerem.

Tak, aby uniknąć sytuacji, w której lider opinii porzuci ją lub wyda negatywną opinię.

Oprócz pojawienia się influencerów, pojawiają się nowe rodzaje przedsiębiorców.

Takich, którzy wprowadzają na rynek swoje produkty lub usługi, budują świadomość i sprzedają je za pośrednictwem sieci społecznościowej Instagram.

Dla nich to medium jest niezbędną trampoliną do narodzin i wyeksponowania swojej marki lub firmy oraz pozyskania tysięcy potencjalnych klientów.

Pochodzą one z różnych sektorów, takich jak sport, moda, żywność, zdrowie czy kosmetyki.

Teraz już wiesz, jak współpracować z influencerami, tak aby było to korzystne dla Twojej marki.

Uniknięcie niepotrzebnych błędów pozwoli Ci na efektywne i skuteczne prowadzenie kampanii promotorskich.