Content marketing – na co zwracać uwagę?

Content marketing – na co zwracać uwagę?

Content marketing – na co zwracać uwagę

 

Content marketing to jedna z koncepcji i pojęć, które pojawiły się wraz z cyfryzacją i wynikającą z niej transformacją nawyków konsumenckich.

Jego wdrożenie jest jednym z nowych zawodów, które zapowiadane są wraz z tą transformacją.

Zwykła definicja nie zapewnia pełnego zrozumienia pojęcia.

Konieczne jest wyjaśnienie jego znaczenia w odniesieniu do sąsiednich pojęć oraz przedstawienie przykładów ilustrujących.

Kwestia wyzwania ma różne wymiary.

Liczby te stanowią dobrą miarę zaangażowanych stawek i pozwalają zrozumieć, jaka jest stawka w marketingu treści w gospodarce, która jest zasadniczo cyfrowa.

 

Content marketing – co to jest?

 

Content marketing to prawdziwa szansa dla podmiotów komercyjnych, niezależnie od tego, czy są to marki, czy firmy.

To proces polegający na tworzeniu i publikowaniu wysokiej jakości treści, skierowanych do grupy docelowej.

Które pozwalają podmiotowi gospodarczemu będącemu u źródła, pozyskać nowych klientów.

Ta treść ma podwójny cel.

1. Dostarczanie istotnych informacji.

2. Wygenerowanie korzystnego efektu handlowego dla firmy.

Tworząc wysokiej jakości treści na dany temat, firma lub marka prezentuje się jako ekspert w tej dziedzinie i ustanawia siebie jako źródło zaufania i odniesienia dla konsumentów.

W ten sposób rozwija swoją klientelę, reputację i widoczność.

Brand content to strategia marketingowa, którą należy odróżnić od content marketingu, choć można ją uznać za pojęcie pokrewne.

Podobnie, content marketingu nie należy mylić z inbound marketingiem, który łączy w sobie kilka technik dla celów marketingowych i sprzedażowych.

 

Rodzaje treści

 

Content marketing, jak łatwo się domyślić, opiera się przede wszystkim na treści.

Najczęstszymi rodzajami treści stosowanymi w tym kontekście są następujące elementy.

1. Wideo, które przyciąga 10 razy więcej zainteresowania w sieci niż obrazy czy tekst.

2. Infografiki, których zainteresowanie uzasadnione jest m.in. łatwością zapamiętywania informacji wizualnych.

3. Posty na blogu, które są wolniejszym procesem, ale mają więcej głębi do swoich wyników.

Oprócz tych typów treści, content marketing wykorzystuje również kanały: obraz, webinar, e-book, informacja prasowa, podcast i wywiad.

 

Wyzwanie dla content marketingu

 

Przedstawione poniżej liczby pozwalają w pełni zmierzyć znaczenie content marketingu w coraz bardziej cyfrowej gospodarce.

O tym, jak ważny jest content marketing dla firm chcących skutecznie dotrzeć do swoich celów, świadczą poniższe dane.

1. Ponad 35% użytkowników Internetu stosuje blokery reklam: to pokazuje, jak ważne jest używanie wysokiej jakości treści, aby dotrzeć do swoich odbiorców.

2. Tylko 10% internautów nie szuka informacji w sieci przed dokonaniem zakupu.

Zdecydowana większość szuka więc w pierwszej kolejności rekomendacji online, stąd tak ważne jest, aby firmy i marki tworzyły treści, które będą widoczne.

3. 70% konsumentów twierdzi, że woli proces odkrywania marki lub firmy poprzez oryginalne treści od nich pochodzące.

4. Blogowanie zwiększa szanse firmy na uzyskanie zwrotu z inwestycji.

5. Zdecydowana większość marketerów uważa, że przyszłość ich branży związana jest z produkcją spersonalizowanych treści.

6. Ilość treści udostępnianych online na całym świecie przekroczyła 27 milionów dziennie.

 

Dostępne dźwignie

 

Aby sprzedawać produkty lub usługi poprzez content marketing, firma ma do dyspozycji konkretne dźwignie.

1. Zdefiniuj personę poprzez analizę grupy odbiorców lub bazy klientów.

2. Określ format, który ma być użyty i wiadomość, która ma być przekazana zgodnie z procesem zakupu każdego potencjalnego klienta.

3. Znajdź najbardziej istotne tematy, aby tworzyć atrakcyjne treści i publikować je regularnie.

4. Dostarczanie najlepszych dostępnych treści na dany temat poprzez content curation.