Categories FINANSE

Jaki bank wybrać?

Jaki bank wybrać

 

Często bywa tak, że bank z usług którego korzystamy, staje się tym „naszym” bankiem na lata.

Czujemy się z nim (często trochę irracjonalnie) związani, i rzadko kiedy myślimy o jego zmianie.

To w nim deponujemy oszczędności, sprawdzamy oferty kredytowe i szukamy okazji inwestycyjnych.

Tylko, jaki bank wybrać? Jak wybrać ofertę najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb i oczekiwań?

Na co zwrócić szczególną uwagę? Przekonajmy się.

 

1. Jasna i zrozumiała oferta banku

 

Bankowcy, jak wielu innych zawodowców, wykształcili swój własny język.

Często posługują się specjalistycznym słownictwem, pod którym „ukrywają” prawdziwe warunki danej oferty.

Tymczasem, my musimy rozumieć wszystkich branżowych terminów.

Ważnym jest więc, aby oferta była klarowna i nie zawierała ukrytych kruczków.

 

2. Bezpłatne prowadzenie rachunku osobistego

 

Rachunek osobisty rzadko bywa bezwarunkowo bezpłatny, podobnie jak karta kredytowa.

Choć na rynku znajdziemy jeszcze darmowe konta, w bankach są one już rzadkością.

Zwolnienie z opłat zazwyczaj wymaga spełnienia pewnych warunków.

Czasem jest to przelew wynagrodzenia na nasze konto, a czasem wykonanie kilku transakcji kartą lub zrobienie zakupów za określoną kwotę – limit transakcji.

Ważne, by były to warunki proste do spełnienia i abyś wykonywał działania praktycznie odruchowo.

 

3. Sieć bankomatów

 

To szczególnie ważne dla osób, które na co dzień wolą posługiwać się gotówką niż kartą tych, które robią zakupy na osiedlowych bazarkach lub opłacają usługi.

Im liczniejsze bankomaty, tym wiesza możliwość uniknięcia opłaty z tytułu prowizji.

 

4. Siedziba

 

Dla niektórych to żaden problem, ale dla innych może to być spora uciążliwość.

Po prostu w niektórych przypadkach warto spotkać się z człowiekiem w cztery oczy.

Dla tych, którzy tego potrzebują, korzystny będzie wybór banku, który ma oddział w naszym mieście.

Jeśli nie czujemy potrzeby odwiedzania oddziału, zapewnijmy sobie, chociaż kontakt z infolinią i to bardziej dostępny niż tylko powszechne dni tygodnia.

To ważne w przypadku jakichkolwiek problemów technicznych.

Pamiętajmy również o tym, że duża sieć placówek może również zmniejszyć prawdopodobieństwo upadku samego banku – https://finanse-osobiste.pl/banki-zagrozone-upadloscia/

 

5. Serwis i aplikacja

 

Serwis online musi być klarowny, a poruszanie się po nim nie powinno wymagać więcej niż trzech kliknięć.

Podobnie ważna jest prosta technicznie aplikacja, tak by w każdej chwili można było wykonać przelew czy sprawdzić stan konta.

Ważna jest możliwość podpięcia funkcjonalności profilu zaufanego, dostępu do dokumentów i programów socjalnych.

 

6. Rozwiązania dla oszczędzających i inwestujących

 

Oszczędzanie nie jest skomplikowane, tylko czasem troszkę brak nam motywacji.

To, dlatego warto wybrać bank, który nas do oszczędzania zachęci.

Bardzo budujące są możliwości skonstruowania własnych celów oszczędnościowych czy możliwość zaokrąglania końcówek, przy płatnościach kartami.

Tak, aby pieniądze odkładały się automatycznie, niejako poza naszym udziałem.

Oszczędności to dopiero początek, bo z czasem warto je zainwestować, tak by nasze pieniądze zabrały się do ciężkiej pracy.

Przyda się dostęp do rachunku maklerskiego.

 

7. Usługi dodatkowe

 

Banki starają się walczyć o każdego klienta, dlatego czasami potrafią dodawać do konta czy karty kredytowej bardzo atrakcyjne dodatki.

Mogą to być np. konta walutowe, bardzo przydatne dla tych, którzy sporo podróżują. 

Inną usługą mogą być korzystne pakiety ubezpieczeniowe: turystyczne, czy od zgubienia bagażu.

Naprawdę, czasem miło być pod opieką usługi concierge, czyli prywatnego konsjerża, który zamówi nam bilety do kina czy zorganizuje hydraulika.

Niektóre oferty banków idą jeszcze dalej – np. pośredniczą w sprzedaży samochodów lub nieruchomości!

Zobacz również