Categories PRACA

Praca jako dietetyk online

Praca jako dietetyk online

 

Właśnie udało ci się ukończyć jakąś wyższą uczelnię i uzyskać tytuł dietetyka?

Na pewno jesteś rozemocjonowany i podekscytowany, nie mogąc się doczekać wejścia na nową ścieżkę zawodową.

Nie będzie to jednak wcale takie proste. Dietetyka jest niestety popularnym kierunkiem.

Dlatego nawet te osoby, które kończą ją z wyróżnieniem, później nierzadko mają poważne problemy ze znalezieniem stałego miejsca pracy.

Zwłaszcza jeśli chcą pracować w stacjonarnych i tradycyjnych gabinetach.

Masz jednak do wyboru jeszcze jedną opcję.

Skoro żadna stacjonarna placówka nie chce cię zatrudnić, być może zrobi to poradnia dietetyczna online.

Taką poradnię sam też możesz śmiało założyć.

Na studiach na pewno odbyłeś już pewne praktyki i zdobyłeś doświadczenie, które umożliwia ci wzięcie pod opiekę pacjentów z różnymi problemami zdrowotnymi.

 

Praca jako dietetyk online – porady dla początkujących

 

Ucz się na błędach konkurencji.

Zanim rzeczywiście otworzysz swoją działalność i zaczniesz świadczyć usługi dietetyczne na własną rękę, zorientuj się w tym, jak wygląda rynek i może od razu spróbuj wbić się w jakąś niszę.

Nie musisz przecież obsługiwać wszystkich.

Jeżeli szczególnie mocno interesuje cię żywienie w sporcie i czujesz, że mógłbyś śmiało wejść w rolę eksperta od tej dziedziny, załóż poradnię, w której będziesz obsługiwać wyłącznie sportowców albo osoby aktywne fizycznie.

Dietetycy mogą też układać jadłospisy dla dzieci, osób chorych na cukrzycę czy np. dla kobiet.

Określ swoją grupę docelową i spróbuj wczuć się w jej wymagania.

Nie ma sensu zajmować się układaniem diet dla wszystkich.

Sam dobrze wiesz, że jeśli ktoś jest od wszystkiego, na ogół jego usługi nie mają większej wartości.

 

Określ sposób komunikacji

 

To ty masz za zadanie ułatwić pacjentom kontakt z twoją poradnią.

Nie możesz więc ograniczać się wyłącznie do świadczenia usług przez rozmowy na komunikatorach przy włączonej kamerce.

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nie każdemu taka forma kontaktu będzie pasować.

Niektórzy celowo zgłaszają się do dietetyków online, gdyż nie chcą się im pokazywać.

Ludzie potrafią tak bardzo wstydzić się swojego ciała, iż boją się je ukazać nawet na kamerce.

Takie osoby zawsze będą preferować albo kontakt telefoniczny, albo kontakt poprzez przesyłanie wiadomości e-mail.

Spróbuj więc wykazać się pod tym względem sporą elastycznością.

Niech twoja własna poradnia dietetyczna online będzie otwarta na różne formy kontaktu.

Im więcej udostępnisz możliwości, tym większe grono potencjalnych klientów skorzysta z Twoich usług.

 

Twórz pozytywne relacje z pacjentami

 

Tylko ty możesz sprawić, by pacjent czuł się dobrze podczas rozmów i by chciał do ciebie wracać.

Dbaj więc o relacje i od samego początku staraj się je budować.

Jeżeli przez dłuższy czas nie otrzymujesz od pacjenta żadnej wiadomości, nie powinieneś od razu zakładać, że ten pacjent świetnie sobie radzi.

A nie odzywa się wyłącznie dlatego, że nie ma żadnych pytań co do jadłospisu.

Wykaż się zaangażowaniem. Pokaż, że naprawdę ci zależy.

Spontaniczna wiadomość z zapytaniem o samopoczucie czy smakowitość dań umieszczonych w menu zawsze będzie mile widziana.

Pacjenci lubią czuć, że dietetyk online naprawdę się nimi interesuje.

Jeżeli nie widzą jego zaangażowania, sami też nie chcą za bardzo się starać, a taka „współpraca” zwykle kończy się totalnym niepowodzeniem.

 

Miej swoje zasady

 

Nie możesz jednak pozwolić wejść sobie na głowę.

Nie możesz być do dyspozycji pacjentów przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.

Ponieważ w ten sposób szybko utracisz swoje własne życie, które przemieni się w ciągłą pracę.

Własna działalność zwykle wymaga pewnych zdolności do organizacji czasu pracy.

Najlepiej by było, gdybyś od razu ustalił sobie, w jakich godzinach będziesz pracować i byś starał się ich później trzymać.

Oczywiście nie zawsze uda ci się to zrobić, ale pewne zasady warto na pewno mieć.

Zawsze też mów o nich jasno pacjentom.

Takie zasady związane ze współpracą możesz też od razu zamieścić na swojej stronie internetowej, aby każdy mógł do nich zawsze zajrzeć.

Zobacz również