Usprawnienie zarządzania relacjami z klientami w kontekście e-commerce wymaga zrozumienia nowych wyzwań, jakie stawiają przed biznesem współczesne warunki na rynku. Kluczem do tworzenia trwałych relacji z klientami jest zbudowanie strategicznego procesu, który odpowie potrzebom klientów na każdym etapie procesu sprzedażowego. Jednocześnie oczekuje się od firm nie tylko produktów wysokiej jakości, ale także autentyczności, odpowiedzialności społecznej i spersonalizowanych doświadczeń.
Jak powinno wyglądać właściwe zarządzanie relacjami z klientami? Oto podstawowe reguły, o których nigdy nie można zapomnieć.
Czego nie robić w relacjach z klientami?
Stosowanie odpowiednich strategii komunikacyjnych i podejścia do rozwiązywania potencjalnych problemów może pomóc w zyskaniu sympatii, a co za tym idzie – lojalności klientów. Zadowolony klient chętnie powróci do sklepu, podczas gdy jest mała szansa na to, że zawiedziony będzie chciał mieć z nim ponowny kontakt. A co może go zniechęcić?
- unikanie agresywnych reakcji i zachowanie spokojnego tonu w komunikacji z klientem, nawet w sytuacjach konfliktowych;
- brak personalizacji i dostosowania komunikatów do indywidualnych potrzeb klienta;
- niejasna i niezrozumiała komunikacja;
- brak aktywnej komunikacji, zwłaszcza podczas rozwiązywania problemów.
A co z kolei może go zachęcić? Odwrotności poprzednich zachowań, czyli:
- unikanie konfliktów z klientami – co wymaga umiejętności komunikacyjnych, empatii i skupienia na rozwiązaniu problemu. Dążenie do zrozumienia klienta i reagowanie w sposób profesjonalny może przyczynić się do budowania trwałych i pozytywnych relacji;
- proaktywne podejście – skupienie się na rozwiązaniu problemu klienta i zaproponowanie konkretnych działań naprawczych może pomóc uniknąć eskalacji konfliktu oraz wykazuje zaangażowanie sklepu;
- personalizacja komunikacji – dostosowanie komunikacji do indywidualnych potrzeb klientów poprzez spersonalizowane oferty, rekomendacje produktów i spersonalizowane wiadomości pomoże zwiększyć zaangażowanie klientów;
- regularny kontakt poprzez newslettery, informowanie o nowościach i promocjach pozwalają utrzymać aktywny kontakt i utrzymać zainteresowanie marką.
Jak sprawnie zarządzać relacjami z klientami?
Sklep mający nawet kilkunastu klientów może mieć problemy z zadbaniem o maksymalny komfort wszystkich, a jeśli liczba użytkowników będzie wzrastać, może się stać to fizycznie niewykonalne. Na szczęście automatyzacja w marketingu edrone to rozwiązanie, które wyręczy człowieka we wszystkich wymienionych powyżej czynnością.
Nowoczesne oprogramowanie CRM edrone to wygodny w obsłudze system, za pomocą którego każdy klient poczuje się wyjątkowo, a właściciel sklepu oraz jego pracownicy zostaną odciążeni od zadań marketingowych, co pozwoli skupić im się na innych działaniach. Aby osiągnąć optymalne zarządzanie relacjami z klientami, CRM edrone będzie idealnym narzędziem.
Nie ma przy tym znaczenia, z jakiej platformy sprzedażowej się korzysta – edrone można podpiąć z sukcesem pod istniejące, jak również autorskie. Przekonaj się o tym i zajrzyj na stronę https://edrone.me/pl/integracje już dzisiaj!
Materiał promocyjny.